Un passeig per les falles del segle XIX
L’Associació d’Estudis Fallers farà una xarrada sobre les falles del segle XIX. Serà a càrrec dels seus membres Javier Mozas i Josep Lluís Marín.
Serà el pròxim dijous, 5 de març, a les 20,30 hores, al Saló de Plens de l’Ajuntament.

L’Alqueria del Pi, en la Llista Roja del Patrimoni d’Hispania Nostra
D’això s’ha fet ressò el diari digital Valencia Plaza, que ha publicat una llista de huit conjunts patrimonials en greu perill. L’últim que apareix en la informació, firmada per Eugenio Viñas, és l’Alqueria del Pi o de Sapatos d’Alfafar (vegeu notícia i l’enllaç més avall): SOS patrimonio: ocho conjuntos arquitectónicos emblemáticos de Valencia en riesgo.

L'Associació d'Estudis alerta de l'estat de conservació de la Font 19/12/2014.- L'Associació d'Estudis d'Alfafar vol alertar de la greu situació de la Font i hi demana una intervenció urgent. Des del 2012, l'entitat ja ho ha fet saber en diverses ocasions a l'Ajuntament, que, segons ens va comunicar, té un projecte per rehabilitar-la. Cal afanyar-se perquè la humitat està acabant amb ella, com es pot apreciar a simple vista: els clevills són cada vegada més alarmants (veure fotos).   L'Associació recorda que no fa molts anys ja es va fer una bona rehabilitació del monument a càrrec de l'arquitecte Antoni Corell. Una de les intervencions fou posar de nou l'artística reixa que havia sigut retirada i traslladada al cementeri en la dècada dels 70. A més, tot el conjunt de figures es remodelà, ja que en faltaven alguns trossos, i el remat dels fanals es daurà com estava originalment.   Este valuós conjunt escultòric va ser inaugurat el 1913 com a monument al pou artesià o naixement de les aigües a Alfafar, esdeveniment històric ocorregut l'any anterior
L’Associació d’Estudis alerta de l’estat de conservació de la Font
19/12/2014.- L’Associació d’Estudis d’Alfafar vol alertar de la greu situació de la Font i hi demana una intervenció urgent. Des del 2012, l’entitat ja ho ha fet saber en diverses ocasions a l’Ajuntament, que, segons ens va comunicar, té un projecte per rehabilitar-la. Cal afanyar-se perquè la humitat està acabant amb ella, com es pot apreciar a simple vista: els clevills són cada vegada més alarmants (veure fotos).
L’Associació recorda que no fa molts anys ja es va fer una bona rehabilitació del monument a càrrec de l’arquitecte Antoni Corell. Una de les intervencions fou posar de nou l’artística reixa que havia sigut retirada i traslladada al cementeri en la dècada dels 70. A més, tot el conjunt de figures es remodelà, ja que en faltaven alguns trossos, i el remat dels fanals es daurà com estava originalment.
Este valuós conjunt escultòric va ser inaugurat el 1913 com a monument al pou artesià o naixement de les aigües a Alfafar, esdeveniment històric ocorregut l’any anterior

Presentació del llibre "La Parroquial Iglesia del Lugar de Alfafar" L'autor és Juan Antonio Ferrer, president de l'Associació d'Estudis d'Alfafar. L'acte tindrà lloc el pròxim dissabte, dia 15 de novembre, a les 20,30 hores, en l'església de la Mare de Déu del Do d'Alfafar. Presentació del llibre “La Parroquial Iglesia del Lugar de Alfafar”
L’autor és Juan Antonio Ferrer, president de l’Associació d’Estudis d’Alfafar.
L’acte tindrà lloc el pròxim dissabte, dia 15 de novembre, a les 20,30 hores, en l’església de la Mare de Déu del Do d’Alfafar.

Conferència sobre la imatge de la Mare de Déu del Do L’Associació d’Estudis d’Alfafar té el gust d’invitar-los a la conferència impartida per Juan Antonio Ferrer Juárez amb el títol “La reconstrucción de la fragmentada imagen original de la Virgen del Don, e imposición de la corona por el párroco don Fermín Vilar el 15 de octubre de 1939”. L’acte tindrà lloc el pròxim dimecres, 15 d’octubre de 2014, a les 20,30 hores, en el temple parroquial de la Mare de Déu del Do d’Alfafar. Conferència sobre la imatge de la Mare de Déu del Do

Presentació del seté volum de "Memòria d'Alfafar" Com tots els anys, l'Associació edita una recopilació de nous i interessants estudis, recerques i articles sobre Alfafar. La presentació de l'últim volum de "Memòria d'Alfafar" serà este dimecres pròxim, 3 de setembre, a les 20,30 hores, al Saló de Plens de l'Ajuntament de la població. Presentació del seté volum de “Memòria d’Alfafar”
Com tots els anys, l’Associació edita una recopilació de nous i interessants estudis, recerques i articles sobre Alfafar. La presentació de l’últim volum de “Memòria d’Alfafar” serà este dimecres pròxim, 3 de setembre, a les 20,30 hores, al Saló de Plens de l’Ajuntament de la població.

Conferència sobre Teodor Llorente L'entitat oferirà una conferència sobre el poeta de la Renaixença valenciana Teodor Llorente i Olivares (1836-1911). Serà el pròxim dijous, 19 de juny, a les 20,30 hores. La conferència serà impartida per Rafael Roca Ricart amb el títol Teodor Llorente en la història cultural valenciana. L'acte tindrà lloc al Saló de Plens de l'Ajuntament d'Alfafar Conferència sobre Teodor Llorente
L’entitat oferirà una conferència sobre el poeta de la Renaixença valenciana Teodor Llorente i Olivares (1836-1911). Serà el pròxim dijous, 19 de juny, a les 20,30 hores.
L’acte tindrà lloc al Saló de Plens de l’Ajuntament d’Alfafar

Un llibret de falla d'Alfafar del 1936 Gràcies al membre de l'Associació Josep Maria Tarazona es pot veure el llibret de falla d'Alfafar del 1936 en l'Exposició "El llibret de falla. Explicació i relació de la festa 1850-2014". La mostra es pot veure fins el 20 d'abril en el Centre del Carme de València. Està organitzada per la conselleria d'Educació i Cultura i comissariada per l'Associació d'Estudis Fallers. Es tracta del "Llibret de la Falla de la plaça y carrers adyacents d'Alfafar", del 1936. Un llibret de falla d’Alfafar del 1936
Gràcies al membre de l’Associació Josep Maria Tarazona es pot veure el llibret de falla d’Alfafar del 1936 en l’Exposició “El llibret de falla. Explicació i relació de la festa 1850-2014”.
La mostra es pot veure fins el 20 d’abril en el Centre del Carme de València. Està organitzada per la conselleria d’Educació i Cultura i comissariada per l’Associació d’Estudis Fallers.
Es tracta del “Llibret de la Falla de la plaça y carrers adyacents d’Alfafar”, del 1936.

Bones festes! L'Associació d'Estudis d'Alfafar vos desitja Bon Nadal i millor Any Nou 2014. Bones festes!
L’Associació d’Estudis d’Alfafar vos desitja Bon Nadal i millor Any Nou 2014.

20/12/2013 L'Associació rep el guardó del Nou d'Octubre L'Associació d'Estudis d'Alfafar va rebre el passat 4 d'octubre la distinció del Nou d'Octubre de l'Ajuntament de la població. Segons la ressenya dels organitzadors, l'associació "és una entitat que va iniciar el seu camí en la dècada passada amb l'objectiu d'organitzar diverses activitats culturals entorn a la recuperació i conservació del patrimoni i del medi local. Esta entitat destaca per la perseverança en la investigació i difusió de llibres i catàlegs per a donar a conéixer la història d'Alfafar". El president de l'entitat, Juan Antonio Ferrer, va arreplegar el guardó de mans de l'alcalde, Juan Ramón Adsuara, i de la regidora de Cultura, Josefa Carreño. L'acte es va celebrar al Centre Municipal Sanchis Guarner, al barri d'Orba. A més, cal recordar que el passat setembre l'entitat va presentar, de nou amb gran èxit de públic, la Memòria d'Alfafar 2013. 20/12/2013
L’Associació rep el guardó del Nou d’Octubre
L’Associació d’Estudis d’Alfafar va rebre el passat 4 d’octubre la distinció del Nou d’Octubre de l’Ajuntament de la població. Segons la ressenya dels organitzadors, l’associació “és una entitat que va iniciar el seu camí en la dècada passada amb l’objectiu d’organitzar diverses activitats culturals entorn a la recuperació i conservació del patrimoni i del medi local. Esta entitat destaca per la perseverança en la investigació i difusió de llibres i catàlegs per a donar a conéixer la història d’Alfafar”.
El president de l’entitat, Juan Antonio Ferrer, va arreplegar el guardó de mans de l’alcalde, Juan Ramón Adsuara, i de la regidora de Cultura, Josefa Carreño. L’acte es va celebrar al Centre Municipal Sanchis Guarner, al barri d’Orba.
A més, cal recordar que el passat setembre l’entitat va presentar, de nou amb gran èxit de públic, la Memòria d’Alfafar 2013.

15/04/2013 Dia del llibre 2013 Divendres que ve, 19 d'abril, a les 20’15 hores, en la Biblioteca Pública Municipal d’Alfafar situada al Carrer Ortega i Gasset tindrà lloc la vetllada literària “Dia del Llibre a Alfafar”, en la qual els assistents llegiran cites al·lusives a la nostra població. Durant l'acte, els participants podran citar paràgrafs o textos dels llibres que preferisquen i porten des del seu domicili, en un acte públic i de temàtica diversa. Evidentment, i com sempre, l'entrada és lliure i l'acte està obert a tot el públic que vulga llegir. D'altra banda, l’Associació d’Estudis d’Alfafar tindrà una caseta a la Fira del Llibre d’Alfafar 2013, on podran adquirir les nostres últimes publicacions (si voleu més informació de la Fira visiteu l'enllaç que posem ací baix, amb el programa). Annexo: http://estudis.alfafar.com/files/3-213158-annex/dia_del_llibre_2013.doc 15/04/2013
Dia del llibre 2013
Divendres que ve, 19 d’abril, a les 20’15 hores, en la Biblioteca Pública Municipal d’Alfafar situada al Carrer Ortega i Gasset tindrà lloc la vetllada literària “Dia del Llibre a Alfafar”, en la qual els assistents llegiran cites al·lusives a la nostra població. Durant l’acte, els participants podran citar paràgrafs o textos dels llibres que preferisquen i porten des del seu domicili, en un acte públic i de temàtica diversa. Evidentment, i com sempre, l’entrada és lliure i l’acte està obert a tot el públic que vulga llegir.
D’altra banda, l’Associació d’Estudis d’Alfafar tindrà una caseta a la Fira del Llibre d’Alfafar 2013, on podran adquirir les nostres últimes publicacions (si voleu més informació de la Fira visiteu l’enllaç que posem ací baix, amb el programa).
Annexo: http://estudis.alfafar.com/files/3-213158-annex/dia_del_llibre_2013.doc

11/01/2013 Nova presentació de llibre: la Col·lecció Perfils avança L'Associació d'Estudis d'Alfafar fa un pas més en la dinamització cultural de la població i presenta una nova i valuosa aportació: el número dos de la Col·lecció Perfils, "El cronista Josep Lacreu Sena i la seua obra". Els autors del llibre són Vicent Baixauli Comes i Josep Maria Tarazona Mas. La presentació serà el pròxim dissabte 19 de gener, a les 20'30 h., al saló de plens de l'Ajuntament d'Alfafar. invitacció: http://estudis.alfafar.com/files/3-52205-annex/josep_lacreu.jpg 11/01/2013
Nova presentació de llibre: la Col·lecció Perfils avança
L’Associació d’Estudis d’Alfafar fa un pas més en la dinamització cultural de la població i presenta una nova i valuosa aportació: el número dos de la Col·lecció Perfils, “El cronista Josep Lacreu Sena i la seua obra”. Els autors del llibre són Vicent Baixauli Comes i Josep Maria Tarazona Mas.
La presentació serà el pròxim dissabte 19 de gener, a les 20’30 h., al saló de plens de l’Ajuntament d’Alfafar.
invitacció: http://estudis.alfafar.com/files/3-52205-annex/josep_lacreu.jpg

11/01/2013 Ja està a la venda l'última publicació de l'Associació d'Estudis L’Associació d’Estudis d’Alfafar vos desitja una bona entrada d’any 2013 i vos informa que ja està a la venda l’última de les seues publicacions. És el número un de la Col·lecció Perfils, dedicat a Don Fermín Vilar Taberner, rector d’Alfafar des de 1930 a 1965. Quedarem molt agraïts que puguen adquirir este llibre. El preu del volum és de 10 €. Lloc de venda: C/ Cánovas del Castillo, 4 d’Alfafar. Telèfon: 609 62 76 14 11/01/2013
Ja està a la venda l’última publicació de l’Associació d’Estudis
Lloc de venda: C/ Cánovas del Castillo, 4 d’Alfafar. Telèfon: 609 62 76 14

17/12/2012 Bon nadal i nou llibre L'Associació vos convida a la presentació del llibre "Fermín Vilar Taberner. Nuestro cura", escrit pel president de l'entitat, Juan Antonio Ferrer. Serà el pròxim dissabte, 22 de desembre, a les 20'30 hores, a l'església de la Mare de Déu del Do. Invitacció: http://estudis.alfafar.com/files/3-51795-annex/invitacio_1.jpg 17/12/2012
Bon nadal i nou llibre
L’Associació vos convida a la presentació del llibre “Fermín Vilar Taberner. Nuestro cura”, escrit pel president de l’entitat, Juan Antonio Ferrer. Serà el pròxim dissabte, 22 de desembre, a les 20’30 hores, a l’església de la Mare de Déu del Do.
Invitacció:

14/08/2012 Al setembre tornen les activitats! Després de l'èxit de les I Jornades d'Estudis (una activitat cultural sense precedents al poble), l'Associació us desitja un bon estiu i us recorda que, dins del marc de les nostres festes patronals, presentarem el cinqué volum de Memòria d'Alfafar. Serà el pròxim 3 de setembre, dilluns, en l'Ajuntament, a les 20,30 hores. El balanç de les I Jornades d'Estudis ha sigut molt positiu. Us oferim alguns enllaços per veure el resò que ha tingut la iniciativa en alguns mitjans comarcals: http://www.elperiodicodeaqui.com/noticia/ALFAFAR--L-Horta--Concluyen-las-I-Jornades-d%92Estudis-d%92A/22873 http://www.cronicalocal.es/seccion/57/Alfafar/ http://www.infocomarcal.es/index.php/cultura/837-la-asociacion-de-estudios-de-alfafar-redescubre-el-patrimonio-historico-local Ací baix teniu l'enllaç directe a una de les informacions (sobre la cloenda de les Jornades). Feu un clic per accedir-hi: http://www.elperiodicodeaqui.com/noticia/ALFAFAR--L-Horta--Concluyen-las-I-Jornades-d%92Estudis-d%92A/22873 14/08/2012
Al setembre tornen les activitats!
Després de l’èxit de les I Jornades d’Estudis (una activitat cultural sense precedents al poble), l’Associació us desitja un bon estiu i us recorda que, dins del marc de les nostres festes patronals, presentarem el cinqué volum de Memòria d’Alfafar. Serà el pròxim 3 de setembre, dilluns, en l’Ajuntament, a les 20,30 hores.
El balanç de les I Jornades d’Estudis ha sigut molt positiu. Us oferim alguns enllaços per veure el resò que ha tingut la iniciativa en alguns mitjans comarcals:
Ací baix teniu l’enllaç directe a una de les informacions (sobre la cloenda de les Jornades). Feu un clic per accedir-hi:

21/05/2012 Intervenció en Ràdio Nou El programa "Alta fidelitat" de Ràdio Nou (http://www.rtvv.es/va/radio/) va entrevistar Vicent Baixauli el passat 16 de maig, amb motiu de la conferència que va donar l'endemà sobre les alqueries i barraques d'Alfafar dins de les I Jornades d'Estudis. 21/05/2012
Intervenció en Ràdio Nou
El programa “Alta fidelitat” de Ràdio Nou (http://www.rtvv.es/va/radio/) va entrevistar Vicent Baixauli el passat 16 de maig, amb motiu de la conferència que va donar l’endemà sobre les alqueries i barraques d’Alfafar dins de les I Jornades d’Estudis.

15/05/2012
ATENCIÓ: canvi de dia de conferències
Per raons d’organització s’han hagut de canviar alguns dies de les conferències de les I Jornades d’Estudis, que se celebren a les 20 h. en el saló de plens de l’Ajuntament d’Alfafar:
Dijous 23 de MAIG. “El eclecticismo arquitectónico en Alfafar entre los siglos XIX y XX”, per Laura Bolinches Martínez i Mª Dolores Ridaura Ruiz (avançament des del 7 de juny).
Dijous 7 de JUNY. “Descripción de la Iglesia Parroquial a partir de 1940”, per Juan Antonio Ferrer Juárez (endarreriment des del 23 de maig).
La resta de conferències i visites guiades mantenen els mateixos dies i horaris.
Preguem disculpen les molèsties.

05/05/2012
I JORNADES D’ESTUDIS D’ALFAFAR. Del 10 de maig al 15 de juny. Passejades guiades i conferències
ORGANITZEN
AJUNTAMENT D’ALFAFAR
ASSOCIACIÓ D’ESTUDIS D’ALFAFAR

I JORNADES D’ESTUDIS D’ALFAFAR DES DEL 10 DE MAIG AL 15 DE JUNY DE 2012

Lloc de celebració:
• Conferències i presentació de ponències al Saló de Plens del M.I. Ajuntament d’Alfafar.
• Començament de les visites guiades, a la porta del Centre Instructiu Musical d’Alfafar.

10 DE MAIG
20:00 h. Inauguració de les I Jornades d’Estudis d’Alfafar.
20:15 h. Conferència inaugural, “Els Frescos de Palomino de la Basílica de la Mare de Déu dels Desemparats”, a cura de Rafael García Mahíques (Universitat de València).

11 DE MAIG
20:30 h. Visita guiada: Alfafar al segle XIX, a càrrec de Josep Maria Tarazona Mas.

17 DE MAIG
20:00 h. Vicent Baixauli Comes: “Les alqueries i barraques del terme d’Alfafar”.

23 DE MAIG
20:00 h. Juan Antonio Ferrer Juárez: “Descripción de la Iglesia
Parroquial a partir de 1940”.

25 DE MAIG
20:30 h. Visita guiada: El Barri de La Fila, a càrrec de María José Soriano Ridaura.

30 DE MAIG
20:00 h. Josep Maria Tarazona Mas: “L’Evolució històrica de la marjal d’Alfafar”

1 DE JUNY
20:00 h. Grup Projecte Restauració: “Les Casetes d’Alfafar en los Arrozales de l’Albufera”.

7 DE JUNY
20:00 h. Laura Bolinches Martínez i Mª Dolores Ridaura Ruiz:
“El Eclecticismo Arquitectónico en Alfafar entre los siglos
XIX y XX”.

8 DE JUNY
20:30 h. Visita guiada: Alfafar i el modernisme, a càrrec de
Juan Antonio Ferrer Juárez.

14 DE JUNY
20:00 h. Mª José Cubells Puertes: “Alfafar a les Corts Valencianes”.

15 DE JUNY
20:00 h. Cloenda de les Jornades.
20:15 h. Conferència de Cloenda, “Jaume I i Alfafar”, a cura d’Antoni Furió i Diego (Universitat de València).

Annex: fullet_jornades_alfafar pdf

01/04/2012
El pròxim dia 23: Dia del llibre – lectura pública

Amb motiu de la celebració del Dia del Llibre, el pròxim 23 d’abril es farà una lectura pública de textos relacionats preferentment amb Alfafar.

03/09/2011 Nou exemplar de la Memòria d'Alfafar El passat 3 de setembre es va presentar la nova edició del llibre de col•laboracions "Memòria d'Alfafar". Ja a la venda per 8 €. Per aconseguir-lo han de posar-se en contacte per correu electrònic amb nosaltres o visitar-nos en la seu de l’Associació. 03/09/2011
Nou exemplar de la Memòria d’Alfafar
El passat 3 de setembre es va presentar la nova edició del llibre de col•laboracions “Memòria d’Alfafar”. Ja a la venda per 8 €. Per aconseguir-lo han de posar-se en contacte per correu electrònic amb nosaltres o visitar-nos en la seu de l’Associació.

24/07/2011 Nou enllaç de l’Associació d'Estudis amb fotos històriques d’Alfafar En l’enllaç "FOTOGALERIES", que trobaran a l’esquerra, podran vore algunes fotos antigues d’Alfafar. Recorden que en qualsevol moment poden aportar les seues pròpies fotos i històries o records mitjançant el correu electrònic. 24/07/2011
Nou enllaç de l’Associació d’Estudis amb fotos històriques d’Alfafar
En l’enllaç “FOTOGALERIES”, que trobaran a l’esquerra, podran vore algunes fotos antigues d’Alfafar. Recorden que en qualsevol moment poden aportar les seues pròpies fotos i històries o records mitjançant el correu electrònic.

11/04/2011 Exemplars disponibles Queden disponibles en l’Associació alguns exemplars del llibre de l’any 2010 a 7 € i alguns segells de les emissions anteriors a 2 € per exemplar. 11/04/2011
Exemplars disponibles

07/04/2011 Protegim el nostre patrimoni cultural Per diverses vies continuem gestionant davant els organismes competents les reivindicacions per a salvar i protegir elements importants del patrimoni cultural, artístic i històric del nostre Alfafar. Especialment la rehabilitació de l’alqueria de Sapatos o del Pi per a museu local i la devolució de la crismera gòtica del segle XV. 07/04/2011
Protegim el nostre patrimoni cultural